lørdag den 29. oktober 2011

Første strejf af julestemning ...

Ja ... jeg har haft en rar og fredelig lørdag, stille og rolig. Lagde ud med at få ryddet op og støvsuget (det var voldsomt tiltrængt, og så bagte jeg boller til weekenden, og besluttede mig for at det meget tågede vejr betød at man godt kunne tænde levende lys midt på dagen .. bare lige en enkelt lanterne, hvor jeg sad.

Jeg skruede op for noget klassisk musik, lavede en kop te og satte mig ved computeren med en bunke månedsopgaver fra min 5. klasse. Det er et stort arbejde at skrive respons til hver enkelt elev men det er også hyggeligt og al tiden værd, for det betyder meget for eleverne at få en god respons tilbage .. og samtidig skriver de nogle flotte opgaver, så det er alt i alt en win-win-ting :-)

Men - LIGE PLUDSELIG - der, midt i levende lys og månedsopgaver var der en tone i den klassiske musik, der mindede om et eller andet OG SÅ KOM JEG I JULESTEMNING .. Lige der, midt i det hele, en tåget dag sidst i oktober !!

Det er jo alt alt for tidligt ... og alligevel kunne jeg ikke modstå at finde min yndlings julesanger Stig Rossen frem og høre rigtige julesange .. og da jeg lige var i Brugsen hoppede der en æske klejner i vognen .. jeg skulle ellers kun have kattemad .. men .. Så nu sidder jeg her og nynner med på "Nu tændes tusind julelys" og spiser klejner ... det er superhyggeligt .. og så er der vel ikke noget galt i det :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar