tirsdag den 19. juli 2011

Første spæde skridt i Blogland ...

Ja - her kommer så mit allerførste indlæg på min allerførste blog. Egentlig underligt, at jeg ikke har haft en blog før, for jeg plejer ellers altid at gi' mig i kast med forskellige, netbaserede programmer og muligheder, men jeg har vist aldrig rigtig syntes at mit liv har været interessant nok til at lave en blog ...  

Lad mig med det samme slå fast, at det synes jeg altså heller ikke nu -- måske er mit liv bare så kedeligt, at jeg ikke har bedre ting at tage mig til ?? Eller også mangler jeg bare nogle, at dele mine tanker med? 

Jeg har brugt den seneste tid på at snuse rundt i Blogland, og nu har jeg altså fået mit eget lille hjørne på internettet. Jeg ville gerne ha' et unikt navn, som sagde en masse om mig og mit liv. Det mislykkedes! Navnet endte med at blive Miras Univers. Mira er min 2-årige colliepige, og hendes navn klingede bedre end mit eget.  Jeg hedder Pia, er 37 år gammel og lærer. Det betyder at jeg pt. har sommerferie, og måske dermed for meget tid til at tænke over livet - og oprette en blog?

Ud over Mira bor jeg sammen med en flok katte i et lidt for stort hus udenfor Slagelse med alt for meget plads og have til min smag. Forhåbentlig skal jeg ikke bo her så længe, for huset er til salg - det går dog deprimerende dårligt med salget, så hvem ved, hvornår jeg kommer videre?

I februar blev jeg single efter 20 års forhold, og da jeg havde slikket sårene nogle dage, besluttede jeg mig for at se positivt på det hele. Det er vist en af mine bedste egenskaber, evnen til at se positivt på livet i almindelighed - og nu nyder jeg at være mig selv og gøre som det passer mig - når det passer mig :-)

Størstedelen af min fritid går bag computeren, surfe rundt efter forskellige ting; musik på YouTube, Skype med vennerne, Facebook, undervisningsforberedelse, bloglæsning, Debatten osv. osv. 

Når jeg ikke sidder ved computeren læser jeg bøger - det har dog en tendens til oftest at være i ferierne, hvor jeg så til gengæld læser MASSIVT.

Jeg laver også små boligprojekter, maler møbler osv. Jeg er til den hvide, nostalgiske stil, og efter at være blevet single, prøver jeg at få den romantiske stil mere og mere ind i detaljerne.

Som sagt er jeg lærer, og jeg holder uendeligt meget af mit job og mine "unger". Jeg elsker at undervise og synes at relationerne til børnene er guld værd, både personligt og professionelt. Nogen gange er det hårdt at være i den mediestorm, hvor folkeskolen og lærerne bliver kritiseret fra alle sider, men det bliver alligevel opvejet af, at jeg altid kører glad på job - og glad hjem igen.

Nu må det vist være nok præsentation. Resten skal nok komme hen ad vejen. 

Velkommen til Miras Univers.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar