fredag den 22. juli 2011

Regnvejrsdisciplin

Sikke dog et vejr! Regn og rusk og ufattelig koldt af en sommerferiedag! Nå, men jeg besluttede mig for at være lidt disciplineret og lave lidt arbejdsrelateret. Så jeg satte uret til 1 time, og gik i gang med at kigge på årsplanerne til 5.a. Da uret ringede, var jeg så optaget af arbejdet, at jeg ikke kunne lægge det fra mig. Og nu, tre timer efter, har jeg fået planlagt alle årets månedsopgaver. Jeg er lidt stolt af mig selv - ej, faktisk er jeg ret stolt af mig selv. ... men NU gider jeg altså heller ikke mere arbejde i dag.

I går fik jeg læst 100 sider i den illustrerede udgave af DaVinci Mysteriet. Først lyttede jeg, mens jeg fik hæftet ender på nogle firkanter, men så overtog lysten til rent faktisk at LÆSE en bog, og så fortsatte jeg på den gode, gammeldaws måde. Og jo, det går unægtelig noget hurtigere at læse selv, end at høre lydbog. Til gengæld er lydbogen jo fantastisk, hvis man skal arbejde samtidig.

Nu tror jeg, at resten af eftermiddagen skal foregå i sofahjørnet med bog, hækletøj og en lun quilt. Måske varm cacao? Det er da utroligt - man burde jo sidde i haven med en kold Tempt eller bare sodavand med isterninger - og i stedet for sidder man her i sofaen, pakket ind i tæpper og drikker varm cacao? Men på den anden side - det er jo også hyggeligt. Tror, jeg vil tænde et par lys, det er ikke så meget man får gjort det her i sommerperioden, fordi det er så lyst - men i dag er det da oplagt. God stemning :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar