torsdag den 21. juli 2011

Mor og far kom forbi

Ja, efter en ret lang dag i sofaen, fik jeg hørt Genesis færdig, mens jeg fik hæklet en del firkanter, og så meldte mine forældre deres ankomst. Det er altid hyggeligt, de har været en stor støtte efter jeg blev alene med hus og have.

Min mor har altid 1000 ting med, som hun mener, at jeg ikke kan leve uden, men jeg øver mig rigtig meget i at bekæmpe min dårlige samvittighed ved at sige nej, og i stedet for sige "Hvor er det altså fint, men nej tak, jeg har ikke brug for/ plads til det" - for ellers ender jeg med at skulle have gangstier i mine stuer. Men denne gang havde hun været forbi Netto og købt boxhynder til køkkenstolene og en hynde + pude til min bænk på terrassen. Søde mor, det hele var bare så fint :-)

 Min far hjalp med at få rettet hullerne i skabslågerne til, så de nu passer perfekt til glasset, som min tidligere svoger og stadig-gode-ven har skaffet mig. Samtidig gav han lige gode råd om haven og fandt noget maling til min bænk, hvis jeg nu skulle gi' mig i kast med den. Jeg har et værksted fuld af ting og sager, som jeg slet ikke ved noget om endnu - og så er det jo fantastisk med forældre, der ved en masse og deler ud af deres viden.

Nu tror jeg, at aftenen (også) skal bruges i sofaen med hæklenålen. Jeg vil begynde på at genlæse /høre Dan Browns DaVinci Mysteriet. Jeg har lånt den illustrerede udgave, og håber at få lidt kulturelt med ... Jeg var begejstret da jeg læste den første gang for nogle år siden, jeg er spændt på om den "holder" til en 2.gangs læsning?  :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar